Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ayam Macho
Cerita ni berlaku di sebuah reban ayam yang terletak di Gunung Datuk. Reban yang sederhana besar tu ada 15 ekor ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah agak lanjut.
Kerana merasakan ayam jalak yang sudah tua tadi tu dah melewati masa suburnya, si pemilik reban tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lain yang lebih muda.  Ayam jalak tua sememangnya sudah dapat mengagak plan tuannya dari awal lagi. Bila tiba masanya, sampailah ayam jalak muda tu ke reban mereka. Dengan bangga dan machonya, ayam jalak muda tersebut berjalan-jalan disekitar reban barunya sambil mengibas-ngibaskan ekor untuk menawan ayam-ayam betina kat sana. Bila sampai je kat depan ayam jalak tua, dgn bangganya beliau berkokok... (Ikuti babak seterusnya......)
(Gambar Fesbuk ayam jalak tua tu. Beliau sedang berposing dengan tuannya)


 Bila abes je dia berkokok, ayam tua tu berkata...

Ayam Jalak Tua : Kenapa over sangat ni? Bunyi sengau semacam je...

Ayam Jalak Muda : Hei orang tua, mulai hari ni, aku bos kat sini. Ngko dah boleh bersara. Semua betina, aku yang punya.

Ayam Jalak Tua : Oiii, kamu jangan serakah sangat. Ayam betinanya kan ada 15. Kita kongsi la separuh-separuh. Lagipun aku kan senior.

Ayam Jalak Muda : Banyak cantek, tua tak sedar diri. Aku kan muda, aku lagi kuat. Ngko amik je seekor ayam betina yang tua tu, yang lain aku punya.

Ayam Jalak Tua :Berlagak betul mamat ni (Kata beliau dalam hati). Ok la, aku dah tua. Tapi ngko kena respek aku sket. Lagipun aku malas nak gaduh-gaduh. Apa kata kita buat satu pertandingan. Kalau aku kalah, ngko ambik semua ayam betina. Kalo aku menang, aku pilih ayam mana yang aku suka.

Ayam Jalak Muda : No hal punya. Sebut je nak lawan apa. Aku pantang dicabar. Lawan nyanyi macam AF ker? Hahaha

Ayam Jalak Tua : AF buat apa, budak-budak berhingus je masuk AF. Kita lawan benda mudah jer. Lumba lari. Amacam?

Ayam Jalak Muda : Set, kat mana? Apa syaratnya?

Ayam Jalak Tua : 400m pusing reban. Syaratnya aku lari dulu 50m baru ngko mula. Ngko kan muda, mesti boleh kejar punya.

Ayam Jalak Muda : Ngko mula 100m pun boleh. Hahaha. (Beliau ketawa dengan bangganya)

Maka pertandingan pun berlangsung. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra gaban yang mengkagumkan. Tak sampai 100m ayam jalak muda kejar si ayam jalak tua, tiba-tiba ................. "BAM", bunyi tembakan.. Ayam Jalak Muda menggelupur kena tembak oleh tuannya sendiri.


Kata Tuannya : "Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli, mesti dapat yang macam ni, SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA AKU, nak bontot sangat, amik ngko"

NiLAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua (depa banyak trick yer,) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA...
Labels: |
0 Responses

Post a Comment

NuffNang

XchaNge

AMARAN :

BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.

Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
  • "QUOTE"

    It is not how much u earn,
    It is how u spend what u earn...

    MaLaYN3um

    MaLaYN3um
    Gabenor Bank Negara in The MakinG

    NuffNang

    Churp Churp

    ALpha ProJecT


    ShoutMix chat widget

    Followers

    My SupeCar

    My SupeCar
    Catch Me If u CaN

    Loan Calculator

    Site Meter

    Google Analytics

    Pageviews last month