Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
DAH CECAH 30 RUPANYA
Selamat Ulangtahun Kelahiran untuk aku sendiri n semua kerabat yang lahir 24 April. X lupa untuk anak sedara (Umar Adruce)  yang berkongsi tarikh lahir yang sama dgn Pak Long dia ni. Hehe. Tup-tup dah 30 tahun hidup dibumi Allah ni. Syukur dengan nikmat yang dipinjamkanNya. Aku antara manusia bertuah, dipinjamkan banyak kesenangan walaupun ada sikit cubaan sepanjang hidup. Rasa macam sekejap. Tapi kalau dikira ikut teknikal, ni dah dikira separuh usia. Ada belen separuh lagi ni. Banyak lagi benda x buat, banyak plan belum tercapai, yg plan pun banyak lagi belum mula.

Teringat masa kecik2, bila bday je bapak beli buku. Adik2 yang lain pun kalo bday mesti dapat buku. Kitaorg bukan orang senang. Bapak kais pagi makan la tu jugak. Tp x la pernah miss makan. Walaupun umah x banyak perabot, x dapat main mainan yang mahal2, kat umah penuh dengan buku. Patut la kami adik beradik otak geliga. Bday yang ke 30 ni aku hadiahkan diri aku sebuah buku. Dah abis baca nanti aku kongsi sama. Isteri aku nak hadiahkan jam, kesian tengok suami dia pakai jam dengan tali yang disalotape. Jam ni pun dia yang hadiahkan masa bday 4 tahun lepas. Hehe. Xpela, aku baru je nak tukar tali jam.

Bday kali ni aku ada satu janji dengan diri sendiri. Kira macam azam la ni. Nak mantapkan kewangan. Nak menyimpan sebanyak yang mungkin. Tp sebelum tu aku nak ikut 2-3 bengkel dan kursus kewangan yang kawan2 suggest. Walaupun dah umur 30, tak terlambat lagi nak mula dengan perancangan baru. Agak-agak, bila umur 65 dah boleh jadi jutawan. (Simpan 300 sebulan kat unit trust dgn interest at least 10% confirm boleh dapat). Tp tak nak lah tunggu sampai umur 65. Kalo umur 45 dah dapat title tu lagi bagus. Ni nak kena study dan rancang betul2 ni. Atas kertas semua boleh dapat. Tengah semangat ni, huhu.
Aku mula dengan baca buku yang baru beli ni dulu...
Labels: |
0 Responses

Post a Comment

NuffNang

XchaNge

AMARAN :

BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.

Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
  • "QUOTE"

    It is not how much u earn,
    It is how u spend what u earn...

    MaLaYN3um

    MaLaYN3um
    Gabenor Bank Negara in The MakinG

    NuffNang

    Churp Churp

    ALpha ProJecT


    ShoutMix chat widget

    Followers

    My SupeCar

    My SupeCar
    Catch Me If u CaN

    Loan Calculator

    Site Meter

    Google Analytics

    Pageviews last month