Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lemak Babi dlm Lychee Aku
Tengah posa cenggini, bestnya kalo dapat tea 'O' lychee sejuk. Lagi ler terangkat kalo lychee tu gebu-gebu macam kiah pekasam. Alamak, kurang pahala posa aku...

Ni bab lychee ni. Hangin betul aku, baru last week aku minum lychee Brand kat bawah ni, sampai menjilat jari. Tup-tup ari ni aku dapat tau, lyche ni mengandungi LEMAK BABI. Sadis betol. Patut pun makin lama, makin kurang terawih yg aku buat. Lemak babi dh beroperasi kat dalam. Adoiiiii.....

Ni ler dia lychee yang aku cerita tu. Memang lychee ni antara yang terlaris kat pasaran. Aku gerenti mesti separuh dari korang dah terbabas minum lychee ni. Sama la macam aku. Sekarang tolong la sebarkan utk rakan yg lain, jgn sampai ada lg muslim yg terminum kerana x tau kandungan babi dalam tin tu...

Bukan lychee ni jer. Ada byk lagi produk syarikat Narcissus ni yg mengandungi lemak babi tonyok tu. Aku x pasti apa dia, tp produk dia mcm kat bwh ni. Ada 2-3 yg macam familiar jer. Bertambah ler lagi lemak tonyok tu dlm badan kita.
Produk Narcissus ni sebenarnya keluaran China yg dah lama masuk Malaysia ni. Dek kerana kurang pengawasan dan ramai yg amik mudah, produk2 berBABI ni dah jadi kebiasaan dijual bersama produk halal lain. Mana kita nak tau kalau diorg x letak kat bahagian NON HALAL. Lepas ni, memang aku BANNED semua produk cina. Geli betul, termakan si tonyok tu....

Kenyataan kat bawah ni aku amik dari fesbuk TOK WAN

"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :

Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings



JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya menutup tanda halal pada produk tersebut.
 Sama-samalah kita mengingatkan rakan yg lain. Jgn sampai si tonyok kat bawah ni menjadi darah daging kita.
(Tonyok bersama spesis baru tonyok betina baka campuran)





   
Labels: |
0 Responses

Post a Comment

NuffNang

XchaNge

AMARAN :

BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.

Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
  • "QUOTE"

    It is not how much u earn,
    It is how u spend what u earn...

    MaLaYN3um

    MaLaYN3um
    Gabenor Bank Negara in The MakinG

    NuffNang

    Churp Churp

    ALpha ProJecT


    ShoutMix chat widget

    Followers

    My SupeCar

    My SupeCar
    Catch Me If u CaN

    Loan Calculator

    Site Meter

    Google Analytics

    Pageviews last month