Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Datang BuLan
 
Ipin dan teman-teman sekelasnya di tadika di tugaskan oleh gurunya mencari satu peristiwa menarik untuk di ceritakan dan di gambarkan keesokan harinya di kelas.
Keesokan harinya, bila tiba giliran Ipin untuk menggambarkan hal menarik yang pernah dilaluinya. Dia pun bangun dan melukis lingkaran di papan hitam sambil menamakannya "Datang Bulan".   (Gambar bulan kat sebelah xde kena mengena dengan cerita ni)


Pelik dengan perbuatan Ipin, gurunya bertanya apa alasan Ipin kerana menganggap datang bulan adalah sesuatu peristiwa yang menarik. Ipin pun menjawab dengan selamba."Saya sendiri pun masih bingung apa yang menarik tentang datang bulan. Yang jelasnya, selepas kakak sulung saya menyatakan dia terlambat datang bulan selama tiga bulan, ayah saya tiba-tiba sakit jantung. Ibu pula menangis tak henti-henti dan abang  yang menyewa di sebelah rumah kitaorang bunuh diri." ???


Huhu, bulan punya pasal. Alang-alang dah cerita pasal bulan ni, kat bawah ni gambar koleksi aku masa melancong kat bulan raya puasa tahun lepas...(Jom Tengok BuLan)



Ni gambo masa mula-mula aku jejak kaki kat bulan.. Sejuk je sini, macam kat Cameroon. Mesti korang tak caya.. Aku nak bukak topi, tapi cameraman x bagi bukak. Kalo tak, dah nampak muka. Baru korang percaya...

Sebelah kanan tu gambar lekuk kat bulan bila aku test lompat-lompat. Skali lompat, dekat stengah jam baru jatuh. Kanan tu gambar bulan penuh.

Cahaya kat belakang tu jadik kerana unggun api yang aku buat kat sbelah sana. Macam cahaya dari matahari pulak kan....

Bulan lebih gelap kerana kurang pantulkan cahaya dari matahari.



Permandangan bulan dari dekat. Yang bulat-bulat bintik tu kawah kat bulan. Diorang kata kerana hentaman asteroid. Tahi bintang yang ntah mana sesat hentam bulan. Kawah tu tak bleh wat masak. Jauh skali nak buat gulai kawah...

Lagi permukaan bulan..

Bulan xde warna. Serius ni, permukaan bulan memang gelap. Bulan kat bumi jer warna putih dalam lingkaran hijau. Gambar ni warna sebab anak aku yang colourkan....





Aku baru ngemas-ngemas alat. Nak balik dah. Dua minggu cuti kat bulan x dapat buat ape pun.....

So, sape-sape yang berminat nak melancong ke bulan, atau nak berbulan madu, boleh la daftar kat sini : Tiket Ke Bulan
Labels: , |
0 Responses

Post a Comment

NuffNang

XchaNge

AMARAN :

BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.

Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
  • "QUOTE"

    It is not how much u earn,
    It is how u spend what u earn...

    MaLaYN3um

    MaLaYN3um
    Gabenor Bank Negara in The MakinG

    NuffNang

    Churp Churp

    ALpha ProJecT


    ShoutMix chat widget

    Followers

    My SupeCar

    My SupeCar
    Catch Me If u CaN

    Loan Calculator

    Site Meter

    Google Analytics

    Pageviews last month