Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Metro Parking - 20 sen skali parking
Kadar Bayaran Metro Parking termurah di Malaysia.. Kat mana lagi bleh jumpa ni.. 2 posen sekali park..






 
Labels: 0 comments | |
Ponteng Lagi Kelas Geografi
Ni la padahnya bila kat sekolah ponteng masa Geografi.. Ehhh, Wilayah Persekutuan Darul ape ek...





 
Labels: 0 comments | |
Kuala Lumpur International Motorshow 2010
Kuala Lumpur International MotorShow 2010... Gambar yg sempat dirakam time pameran tu...
Abes memori kad amik gambo, tp xleh share sebab banyak gambo pompuan dari gambo keta.... hehee














   














  
Bodek Nampak - Utusan vs Berita
BODEK jgn x Bodek....



Subaru S204 BLM
Transformer ....... Saga BLM to Subaru S 204. Cunn..........






Peluang Kerjaya - Lumayan nihh
Sape yg tgh cari keje kosong kat luar tu?Ni ada peluang baik punya. Tunjuk ajar akan diberikan. Tidak perlukan pengalaman apatah lagi sijil dari mana-mana IPT. Nak cuba???

Kredit to : OhTidak.com




  
Cinta Lelaki vs Pompuan
Haaaa, ni bukan aku.....


Seb baik aku UMNO cawangan Besut
Apa lagi den nak kata.....

(KAMI MENYOKONG PENUH tuuuu..) Hehe, tempah tiket awal ke Neraka...

Link to : Teguran Pd UMNO n PAS




  
Kenapa Harga Kereta Di MALAYSIA Mahal?
Ini adalah list harga kereta CBU dalam bentuk CIF (Cost,Insurance and Freight) maknanya harga kereta semasa tiba di pelabuhan Malaysia. Yang dimerahkan adalah kereta popular di Malaysia. Perlu diingatkan di sini harga kereta ni belum masuk delivery cost ke authorised dealer, untung authorised dealer, delivery cost ke sub-dealer, untung untuk sub-dealer, road tax, insurance, komisyen salesman dan yang paling penting sekali, cukai import, cukai eksais, cukai kastam dan cukai jualan yang dikenakan bebannya kepada pengguna, yakni pembeli kereta tersebut. Kita la ni.



Apa maksud CKD?
CKD bermaksud Completely Knocked Down. Kereta akan masuk dalam bentuk parts dan akan dipasang balik dalam Malaysia.Tax yang dikenakan lebih rendah.

Apa maksud CBU?
CBU bermaksud Completely Built-Up. Kereta yang masuk adalah fully imported,sudah dipasang siap di negara pengeluar dan datang ke Malaysia hanya tunggu nak jalan.Cukai dikenakan lagi tinggi, mungkin kerana mahu membalancekan peluang mengutip cukai yang telah hilang akibat daripada pemasangan di luar negara.

Jadual Cukai-Cukai CKD (Kiri) dan CBU (Kanan) Malaysia Untuk Tahun 2006


Jadi, harga CIF dekat atas ni adalah harga kereta CBU sebiji-sebiji yang datang daripada manufacturer luar negara. Maksudnya, kalau kita ambik Suzuki Swift 1.5A, harga daripada manufacturer termasuk kos penghantaran ke Malaysia adalah RM29,057.

Yang menghairankan aku, Proton Saga 1.3 yang tidak memerlukan kos penghantaran yang besar sebab memang dah dalam negara, model basic paling murah RM32 ribu lebih, bukan on the road (tak silap aku) dan cukai yang dikenakan sangat2lah rendah compare dengan pengeluar kereta lain.Dari segi kualiti,aku tak nak cakap banyak.

RAKYAT DIDAHULUKAN, hehe... Lama-lama mati terkangkang..

KREDIT to : OhTidak.Com







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... 
Islamic Fashion Festival
ISLAMIC FASHION Festival - Bila si Labu yg berkuasa, ni lah jadinya...
Teringat kata-kata cikgu aku dulu (Cikgu Apipi) , 
"Kalu mung bodo, mung jange tunjuk bodo mung, kecuali mung dok tahu mung bodo".

Wah, wah, wah, posing sakan...
 Big Mama yg rasmikan rupanya.....








   






Inilah acuan Negara Islam yg tgh depa nak buat tu.. Festival yg bukan boleh martabatkan agama, tp memalukan dan menjatuhkan agama. X nampak ka depa ni, ada mata tapi pura-pura rabun kot..
Real Shin Chan





   
Ni Bukan Himawari, huhu... Ni anak ambe, saje nak tumpang glamer dlm blog ayah dia..
Budak Zaman Sekarang
X dapat aku nak komen gambar ni... 
Malunya mak ayah kalau tengok anak-anak berposing camni...
Dulu Lain, Sekarang Lain Macam Budak-Budak Ni....
Labels: 0 comments | |
Selamat Menduduki Peperiksaan SPM/STPM
Khas untuk semua calon SPM/STPM, Selamat Menduduki Peperiksaan... Usaha dah buat, tinggal doa je lagi.... Semoga semuanya mendapat keputusan yg cemerlang...

Exam memang tensen....





   
Labels: 0 comments | |
Serupa Tp Tak Sama Vol 1
Sama tak???










   







 
Labels: 0 comments | |

NuffNang

XchaNge

AMARAN :

BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.

Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
  • "QUOTE"

    It is not how much u earn,
    It is how u spend what u earn...

    MaLaYN3um

    MaLaYN3um
    Gabenor Bank Negara in The MakinG

    NuffNang

    Churp Churp

    ALpha ProJecT


    ShoutMix chat widget

    Followers

    My SupeCar

    My SupeCar
    Catch Me If u CaN

    Loan Calculator

    Site Meter

    Google Analytics

    Pageviews last month