Rupanya KENTUT pun boleh tunjukkan ciri-ciri dan personaliti kita. Kajian ni Prof amik dari Dr N B kat Fesbuk. Prof tambah sket-sket lepas buat beberapa ujian kat umah. Cuba kita tengok sama-sama senarai kentut kat bawah dan klasifikasikan kita ni dalam kategori mana. Hari ni kita kaji kentut dulu, esok mungkin prof jumpa bab yang lagi mengancam.....
1. TAK JUJUR -- Orang yang kentut, tapi salahkan orang lain.
2. BANGANG -- Orang yang menahan kentut berjam-jam lamanya.
3. YAKIN DIRI -- Orang yang kentut dengan kuat dan lantang.
4. SADIS -- Orang yang kentut dalam kain/selimut, lalu dikibaskan baunya.
5. STRATEGIK -- Orang yang sembunyikan bunyi kentut dengan ketawa kuat-kuat.
6. MISTERIUS -- Orang yang kentut tapi tak dapat dikesan.
7. GUGUP -- Tiba-tiba terkentut bila disergah.
8. TEGAS -- Kentut sebiji dengan kuat, terang dan jelas bunyinya.
9. KREATIF -- Bunyi kentut mendayu-dayu dan meleret dengan ton tersendiri.
10.SOPAN -- Kentut sikit-sikit dengan perlahan sambil kepitkan paha.
11.BRUTAL -- Kentut tak bunyi tapi bau melekat satu rumah. Busuk gila.
12.MODEN -- Tiap kali kentut, mesti cakap xcuse me.
13.BENGAP -- Kentut kuat dan busuk, xde orang tau tapi tup-tup dia mengaku dgn bangganya.
14.PELAHAP -- Kentut time tengah makan
13. PERIANG -- Kentut pelan-pelan kemudian senyum sorang sorang.
Agaknya kita duk tang mana ye, renung-renungkan, selamat berkentut..... Hehe
1. TAK JUJUR -- Orang yang kentut, tapi salahkan orang lain.
2. BANGANG -- Orang yang menahan kentut berjam-jam lamanya.
3. YAKIN DIRI -- Orang yang kentut dengan kuat dan lantang.
4. SADIS -- Orang yang kentut dalam kain/selimut, lalu dikibaskan baunya.
5. STRATEGIK -- Orang yang sembunyikan bunyi kentut dengan ketawa kuat-kuat.
6. MISTERIUS -- Orang yang kentut tapi tak dapat dikesan.
7. GUGUP -- Tiba-tiba terkentut bila disergah.
8. TEGAS -- Kentut sebiji dengan kuat, terang dan jelas bunyinya.
9. KREATIF -- Bunyi kentut mendayu-dayu dan meleret dengan ton tersendiri.
10.SOPAN -- Kentut sikit-sikit dengan perlahan sambil kepitkan paha.
11.BRUTAL -- Kentut tak bunyi tapi bau melekat satu rumah. Busuk gila.
12.MODEN -- Tiap kali kentut, mesti cakap xcuse me.
13.BENGAP -- Kentut kuat dan busuk, xde orang tau tapi tup-tup dia mengaku dgn bangganya.
14.PELAHAP -- Kentut time tengah makan
13. PERIANG -- Kentut pelan-pelan kemudian senyum sorang sorang.
Agaknya kita duk tang mana ye, renung-renungkan, selamat berkentut..... Hehe
An American manufacturer is showing his machine factory to a potential customer from Albania. At noon, when the lunch whistle blows, two thousand men and women immediately stop work and leave the building.
"Your workers, they're escaping!" cries the visitor. "You've got to stop them."
"Don't worry, they'll be back," says the American. And indeed, at exactly one o'clock the whistle blows again, and all the workers return from their break.
When the tour is over, the manufacturer turns to his guest and says, "Well, now, which of these machines would you like to order?"
"Forget the machines," says the visitor. "How much do you want for that whistle?"
"Your workers, they're escaping!" cries the visitor. "You've got to stop them."
"Don't worry, they'll be back," says the American. And indeed, at exactly one o'clock the whistle blows again, and all the workers return from their break.
When the tour is over, the manufacturer turns to his guest and says, "Well, now, which of these machines would you like to order?"
"Forget the machines," says the visitor. "How much do you want for that whistle?"
The controversial head of UMNO Youth (Khairy) plays a taxi driver who is asked his views on some current Malaysian talking points. He ends up offering a keris to a Chinese boy (Namewee) as a gift.
Tengok je la, aku pun tak paham apa motifnya ...
Dakwah mendenye ni???
Tinggi benor rumahnya, takutkan rimau ke, port ngendap ni..
Terbesar setakat ni. Kembung semacam. Nak naik pun takut..
Tak muat.. Mengancam betol...
50% halal. Macam mana nak kira ni?
Buntut, sape yang kebuluq sangat ni?
Ni baru betol buntut... Dua lekuk kat tengah tu apa pulak fungsinya..
Dakwah mendenye ni???
Tinggi benor rumahnya, takutkan rimau ke, port ngendap ni..
Terbesar setakat ni. Kembung semacam. Nak naik pun takut..
Tak muat.. Mengancam betol...
50% halal. Macam mana nak kira ni?
Buntut, sape yang kebuluq sangat ni?
Ni baru betol buntut... Dua lekuk kat tengah tu apa pulak fungsinya..

Sapa yang Pentol.... Maknya ka? Anaknya ka? Bakal Menantunya ka?
Women’s Friends:
A woman didn’t come home one night. The next day she told her husband that she had slept over at a friend’s house. The husband called his wife’s ten best friends. None of them had seen her or knew what he was talking about.
Men’s Friends:
A man didn’t come home one night. The next day he told his wife that he had slept over at a friend’s house. The wife called her husband’s ten best friends. Eight of them confirmed that he had slept over, and two claimed that he was still there.
Men always have better friend, hehe
A woman didn’t come home one night. The next day she told her husband that she had slept over at a friend’s house. The husband called his wife’s ten best friends. None of them had seen her or knew what he was talking about.
Men’s Friends:
A man didn’t come home one night. The next day he told his wife that he had slept over at a friend’s house. The wife called her husband’s ten best friends. Eight of them confirmed that he had slept over, and two claimed that he was still there.
Men always have better friend, hehe
Kahwin ke kereta dulu jadi prioriti.. Pening jugak. Dah kira keputusan besar dalam hidup. Dua-dua perlukan modal besar, dan dua-dua perlukan maintenance.. Jangan ingat isteri tak perlu maintenance bro... Hehe.
Tadi masa sembang-sembang, kawan aku mintak pandangan, dia nak dua-dua tapi pening nak buat perancangan kewangan yang paling baik. Karang menanggung hutang sampai anak dah besar pulak. Tapi apa boleh buat, kita bukan jutawan. Nak tak nak kena berhutang jugak. Cuma berhutang dengan berhemah....
Lagi susah nak pilih ni..... Dua-dua berbaloi....
Berbalik pada topik, mana yang lebih penting ni? Kereta @ Kawin. Aku dulu beli keta bila masuk bulan ke-4 kerja. Kononnya nak siapkan semua kemudahan sebelum kawin. Baru mudah buat bajet sambil menyimpan untuk persedian berumah tangga. Rupanya plan memang x jalan. Duit semua abis kat keta. Tiap bulan ada saja benda baru aku tambah kat keta. Memang gatal betul kaki, kalau sekali seminggu x pi kedai aksesori, macam x sah. Tambah pulak kawan-kawan bujang semuanya gila kereta. Tup-tup, duit gaji kering tiap bulan, bil kad kredit pulak makin memanjang. Gara-gara tak nak kalah dengan rim sukan kawan-kawan. Cuma aku terover ekstrem, modified seluruh kereta. Abis simpanan. Amik stahun dua jugak sebelum boleh recover. Umur dah cecah 28 baru dapat kawin, tu pun pinjam jugak... Ishhhhhh... Mesti ramai yang sama kisah dgn aku ni...
(Seterusnya, Perancangan Kewangan - Kawin @ Kereta)
Tadi masa sembang-sembang, kawan aku mintak pandangan, dia nak dua-dua tapi pening nak buat perancangan kewangan yang paling baik. Karang menanggung hutang sampai anak dah besar pulak. Tapi apa boleh buat, kita bukan jutawan. Nak tak nak kena berhutang jugak. Cuma berhutang dengan berhemah....
Lagi susah nak pilih ni..... Dua-dua berbaloi....
Berbalik pada topik, mana yang lebih penting ni? Kereta @ Kawin. Aku dulu beli keta bila masuk bulan ke-4 kerja. Kononnya nak siapkan semua kemudahan sebelum kawin. Baru mudah buat bajet sambil menyimpan untuk persedian berumah tangga. Rupanya plan memang x jalan. Duit semua abis kat keta. Tiap bulan ada saja benda baru aku tambah kat keta. Memang gatal betul kaki, kalau sekali seminggu x pi kedai aksesori, macam x sah. Tambah pulak kawan-kawan bujang semuanya gila kereta. Tup-tup, duit gaji kering tiap bulan, bil kad kredit pulak makin memanjang. Gara-gara tak nak kalah dengan rim sukan kawan-kawan. Cuma aku terover ekstrem, modified seluruh kereta. Abis simpanan. Amik stahun dua jugak sebelum boleh recover. Umur dah cecah 28 baru dapat kawin, tu pun pinjam jugak... Ishhhhhh... Mesti ramai yang sama kisah dgn aku ni...
(Seterusnya, Perancangan Kewangan - Kawin @ Kereta)
Seorang lelaki bernama Aiman yang baru saja menjalani malam pertama bersama isterinya, menceritakan tentang kemuskilannya kepada kawan karibnya, Azman.
"Wah, gila juga! Memang betul laa," ujar Aiman. "Kebiasaan yang sering kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin."
"Sebenarnya apa yang berlaku semalam?" si Azman ingin tahu.
"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan."
"Ho oh."
"Nah, terus malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan, tanpa sengaja aku memberikan wang RM 100 pada isteri aku."
"Wah, gila kau!" Azman terperanjat. "Bagaimana? Isteri kau marah tak?"
"Itulah masalahnya," Aiman menjawab. "Dia tak marah, tapi memberikan pulangan wang RM 25 kat aku! Siap ucapkan terima kasih, datang lah lagi"
Jangan segan-segan, esok datang lagi ye bang... Auwwww
"Wah, gila juga! Memang betul laa," ujar Aiman. "Kebiasaan yang sering kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin."
"Sebenarnya apa yang berlaku semalam?" si Azman ingin tahu.
"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan."
"Ho oh."
"Nah, terus malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan, tanpa sengaja aku memberikan wang RM 100 pada isteri aku."
"Wah, gila kau!" Azman terperanjat. "Bagaimana? Isteri kau marah tak?"
"Itulah masalahnya," Aiman menjawab. "Dia tak marah, tapi memberikan pulangan wang RM 25 kat aku! Siap ucapkan terima kasih, datang lah lagi"
Jangan segan-segan, esok datang lagi ye bang... Auwwww
Ini dia, minyak utk gusuk-gusuk tu. Satu jenis minyak untut samua penyakit... Matcam-matcam penyakit buleh guna.
Macam lawak politik kita pulak....
Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..
"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."
Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.
Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.
"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??"
Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,
UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK...
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..
"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."
Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.
Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.
"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??"
Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,
UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK...
A motorist, driving by a Texas ranch, hit and killed a calf that was crossing the road. The driver went to the owner of the calf and explained what had happened. He then asked what the animal was worth.
"Oh, about $200 today," said the rancher. "But in six years it would have been worth $900. So $900 is what I'm out."
The motorist sat down and wrote out a check and handed it to the farmer.
"Here," he said, "is the check for $900. It's postdated six years from now."
"Oh, about $200 today," said the rancher. "But in six years it would have been worth $900. So $900 is what I'm out."
The motorist sat down and wrote out a check and handed it to the farmer.
"Here," he said, "is the check for $900. It's postdated six years from now."
NuffNang
XchaNge
AMARAN :
BLOG INI MUNGKIN MENYEBABKAN KETAGIHAN. BAHAN YANG DIPAPARKAN MUNGKIN MENGGANGGU JIWA DAN RAGA ANDA. SEBARANG KECEDERAAN MINDA ATAU KOMPLIKASI PADA OTAK ADALAH ATAS TANGGUNGJAWAB SENDIRI. DISARANKAN ANDA MELAYARI DENGAN DITEMANI ORANG YANG LEBIH DEWASA.
Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
Kandungan Blog Ini Merupakan Hak Milik Semua, Anda Boleh Memuat Turun Bahan Untuk Rujukan Atau Sebagai Paparan Umum Atas Tanggungjawab Sendiri.
































